Valgfritt hentested i kassen/checkout
Gjør utsjekk enda mer fleksibelt for kunden ved at de kan velge mellom å få varen levert i postkasse eller til hentested. Kunden får da også mulighet til å kunne velge spesifikt hentested.
Her vil det også komme mulighet for flere fraktmetoder i fremtiden.
Bytte fra gammel "manuell" fraktmetode til automatiske fraktmetoder
-
Gå til Konfigurasjon > Fraktinnstillinger > Fraktmetoder
- Trykk «Rediger» på «Manual (Fixed or by Weight and By Total)”, fjern avhukingen for «Er aktiv» og trykk "Oppdater"
- Trykk «Konfigurer» på «Automatiske fraktmetoder» (Logistra shipping i skjermbildet under)
-
Trykk «Rediger» på «Pakke i postkassen» og skriv inn fraktpris, standard leveringsdager og huk av for "Vis i checkout". Trykk "Oppdater"
-
Trykk «Rediger» på pakke til hentested og gjør det samme her. Trykk "Oppdater"
Oppsett av automatiske fraktmetoder
Oppsettet ligger klart og kan aktiveres.
- Endre fraktpriser slik du ønsker.
- Ved "Gratis frakt over X" vil den billigste fraktmetoden bli gratis.
- Snitt leveringsdager benyttes for angi realistiske leveringstider varene i checkout. Denne vil etterhvert oppdateres kontinuerlig basert på de siste fem faktiske forsendelser
- Standard leveringsdager benyttes når det ikke er nok historikk til å beregne et snitt
- Fjern avhuking for "vis i checkout" dersom du f.eks. ikke ønsker å tilby "pakke i postkassen"
Fraktbooking ved automatiske fraktmetoder i checkout
Fraktbooking er helt likt som ved manuell fraktmetode.
- Selv om kunden velger "pakke i postkassen" står butikken står fritt til å endre til "pakke til hentsted" dersom pakken er for stor eller for kostbar (over 1000 kr) til at den bør sendes med pakke i postkassen
- Kunden velger selv hentested for "pakke til hentested" og dette forhåndsvalgt ved fraktbooking. Dersom kunden tar kontakt er det likevel mulig å overstyre dette ved fraktbestilling som vist under.